Wo 12/08/09 - Black Pearl - Stef., Fred.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Wo 12/08/09 - Black Pearl - Stef., Fred.

Bericht van Fred. op do 13 aug 2009, 22:06

De voorspellingen waren weer maar zus & zo, ... (zie Kalender).
Nico en Vince waren om 13h al naar 'de Black Pearl' getrokken maar ze konden mij toch ni echt overtuigen dat er veel wind stond :-) Bij het uitlaten van de honden vond ik dat er int binnenland teveel wind stond om niet te gaan kiten :-) Ook omdat ik maandag ni geweest ben ;-) Dus na lang twijfelen uiteindelijk met Stephan ook maar naar 'de Black Pearl' getrokken.

Koen zag het niet zo zitten omdat hij vrijdagmorgen naar Egypte (El Gouna) vertrekt om te kiten.
Pat. moest werken en vond het beter om zijn lichaam wat rust te gunnen na enkele zware weken.

Aangekomen rond 17h vonden we een afgepeigerde Rudy in zijn auto. Hij stopte ermee en wist ons te melden dat het zeer onregelmatige wind was. Soms meer dan genoeg voor zijn Waroo 11m2 en soms iets te weinig. Momenteel was het zo een minder moment.

Eenmaal over de duin was er veel volk te zien. Sven met enkele leerlingen, Dave, Werner (met de Waroo 17 volgens Rudy), Robin, Vincent, Nico, en kben er waarschijnlijk nog enkele vergeten.

Vince en Nico stopten er juist mee en konden de onregelmatige wind bevestigen.
Tegen 17h30 het water op, toen de meesten er af kwamen. Enkel Sven was nog met een Flysurfer bezig. Voor onze 12m2 en ons 135cm boardje was het maar nipt genoeg.

Net hoog water maar geen beukende toestanden. Enkel de eerste meters (de branding) was soms wat woelig maar daar voorbij was de zee heel kalm. Uitzonderlijk voor 'de Black Pearl' bij hoog water :-)

Ik zie geen steek maar ik kon Sven toch van op het strand herkennen. Ik zag daar ne zot met een bleek pak en rood petje met een FS sprongen maken van meer dan 5m34 (terwijl hij op doktersvoorschrift nochtans ni hoger mag! ;-) ). Flying Svennie is back!!! Leuk om te zien dat hij weer in zijn element was. Op het water is hij mij met handje-klap komen begroeten.

Na een tijdje varen kwam er een motregen buitje over en wakkerde de wind wat aan. Vanaf dan is de wind stilaan blijven aanwakkeren en werd het droog. Het is dus nog een goeie 12m2 sessie geworden :-)
Tijdens de motregen zijn de meesten vertrokken.

Tegen dat wij er af kwamen was er al een andere lichting kiters toegekomen. Ik ken ze niet, naar het schijnt zouden het kiters van Wenduine zijn. Ook Greg is toegekomen (maar ik heb hem ni herkend) en op het water gegaan toen wij er af kwamen. En ni te vergeten, last but not least, Jan 'den apotheker' kwam het strand op toen wij bijna vertrokken. Hij mat 17 a 18 knopen en vond het, in tegenstelling tot ons, een 9 weertje (voor zijn 64kg) :-) Wij vonden het nochtans een ideaal aphotekers windje :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: