Vr 28/08/09 - Black Pearl

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Vr 28/08/09 - Black Pearl

Bericht van Fred. op vr 28 aug 2009, 22:10

Extreem dagje vandaag. Vooral wat windkracht betreft.

Voor mij niet de plezantste sessie. Voor Pat., Stef. en Sven die net voor de middag een downwinder vanaf Bredene naar de 'Black Pearl' hebben gevaren tot rond 14h is het wél dik in orde geweest!

Toen ik net na 14h aankwam was Stef. zich haastig aant aankleden, hij moest om 15h in de buurt van Gent zijn! :-)
Hij vertelde mij dat de downwinder super was, maar dat het naar het einde toe wel teveel wind was, zelfs voor zijn 7m2! Hij was een vlaggemast te ver gevaren en kon niet meer terug opkruisen wegens teveel wind! Te voet dan maar, maar ook dat was onbegonnen werk! Ze zijn hem dan maar komen helpen.

Ook Sven en Pat. kwamen iets later van over de duin, moe maar voldaan. Pat. vond het op het einde zelfs scary met zijn 5m2! En Sven had zijn hoogste jump ooit gemaakt (tegen alle doktersvoorschriften in! ;-) ).

Pat. wou eerst effe rusten en zijn bokes eten alvorens een 2e sessie te varen. Sven, Pat. en ik dan bij Sven even gaan pauzeren. Tegen 16h zaten Pat. en ik op het water. Pat. nog steeds met de 5, ik met mijn kleinste kitemaat, de 7. Op het strand voelde ik al direct dat het teveel was voor mijn 7. Dan maar het water op :-) De wind bleek zeer onregelmatig, daarna ook bevestigd door de metingen van Sven en Katrien (bende van Gent zijn na 17h ook nog toegekomen, Koen, Katrien en Lode). Soms dalen van 25 knopen, echt zalig met de 7, maar soms ook pieken van +35, de hoogste piek gemeten was zelfs 42 knopen! De stroming gecombineerd met de soms te harde wind voor de 7 maakte opkruisen bijzonder moeilijk. Wat de sessie due niet zo leuk maakte. Bij het minste jumpke of trick verlies je hoogte en moet je daarna alles geven om terug naar de startpositie te geraken.
De golven vielen nog mee vond ik, natruurlijk niet klein, maar voor zoveel wind viel het nog mee.
Pat. stopte toen een regenbui dichterbij kwam en de wind weer wat aantrok. Ik was weer mijn best aant doen om op te kruisen om er ook zo snel mogelijk af te gaan toen mijn linkervoetband losschoot. Geen nood, met de voorste voet (rechts) in de voetband en de andere los kon ik nog vlot aan de kant geraken :-) Probleem dat ik toen wel 100m upwind te voet moest :-) Met de kite op 12h en stuurlijnen zo slap mogelijk (full depower) geraakte ik op sommige momenten nog geen stap verder upwind. Gelukkig kwam rescue Pat. mij ter hulp gesneld! Thanks Pat., anders was ik waarschijnlijk nog aant afkomen :-) Enfin toen ben ik er ook maar mee gestopt voor deze sessie :-)
Koen (van de bende van Gent) ging er toen net op met zijn 5. Katrien zag het ni zitten en Lode zijn kleinste kite is een 9, welke hij veiligheidshalve natuurlijk niet genomen heeft. Hij heeft ook nog met de 5 van Koen gevaren.

Eind goed al goed, we zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen! Enkel Svens enkel deed toch pijn (niet van het springen). En mijn voetband in ondertussen alweer ok.

Zaterdag moeten Stef. en ik een beachvolleytornooi spelen op onze surfclub (Heusden), dus zullen wij ni van de kite-partij zijn. Zondag misschien wel, indien er wind is natuurlijk :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

verslagje downwinder

Bericht van kitesurfen.be op za 29 aug 2009, 09:06

net terug van een zotte downwinder. Rudy heeft ons materiaal gebracht. Wij met de tram tot voorbij Twins in Bredene. (net naast Fort Napoleon). Vertrokkene in volle zon met een stevig briesje van rond de 6 bft. Achter ons pakten de wolken gevaarlijk samen en ter hoogte van Bredere renbaan zijn we er veiligheidshalve afgekomen voor een stevige bui met nogal heftige rukwinden richting 40 knopen. Na een 20-tal minuten op het gemak weer vertrokken tot in De Haan. We zijn toch een 2-tal uur onderweg geweest. Stefan was zelfs te ver gevaren en kon niet meer terug wegens toenemende wind. Hij kon zijn 7m niet meer houden. Zelfs Pat vond het op het laatst zelfs scary worden. Ik heb mijn hoogste sprong ooit gesprongen met de Nemi 6m :-) Toen we erafkwamen is Fred aangekomen. Pat gaan straks een 2de sessie doen.
Ik ga het van ver gaan bekijken. Morgen en zondag ook winderig, dus ik hou nog wat reserves over...

kitesurfen.be

Aantal berichten: 79
Registration date: 28-10-08

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Vr 28/08/09 - Black Pearl

Bericht van Stef op za 29 aug 2009, 09:25

toch wel weer een aparte en leuke ervaring speciale thanks to Sven die er op toegezien heeft dat alles wat los kon zitten vastgeschroefd werd
to Rudy die alle materiaal tot op de juiste spot heeft gebracht ook de pomp
to Patje die me op het einde van de downwinder is komen helpen (kwas iets te ver gevaren)

hopelijk tot zondag

stephan

Stef

Aantal berichten: 75
Registration date: 26-08-08

Terug naar boven Go down

Re: Vr 28/08/09 - Black Pearl

Bericht van Pat op za 29 aug 2009, 20:46

Idd n'n zotten dag met de 5 m n'n downwinder,Sven 6 en Stef 7.
Leuk om de natuurelementen in hun element te zien gelukkig allen zonder kleerscheuren de dag doorgekomen.
Mega.40 knopen s'avond en s'morgens 30 knopen zot é.Dank aan Rudy voor ons materiaal te vervoeren en voor een pomp te zorgen .

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: