Za 10/10/09 - Zeebrugge

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Za 10/10/09 - Zeebrugge

Bericht van Fred. op zo 11 okt 2009, 11:11

Om eerlijk te zijn was het zaterdag een topdag!
Voor mij is het nochtans iets minder geweest, voor Stef. was het zelfs balen.
Zowel Stef. als Nico moesten vroeg terug zijn. Volgens de voorspellingen kwam dit zeer goed uit: de meeste wind vanaf 10h, afzwakkend naar de avond toe. Dan maar vroeg vertrokken om een middagsessietje te doen.
De voorspellingen bleken ondertussen weer verandert te zijn: de meeste wind werd pas in de namiddag verwacht, vanaf rond 14h... Stef. en ik zijn uiteindelijk tot in Drongen geraakt, bij Koen. Vermits er nog steeds geen wind was aan zee heeft Stef. uiteindelijk besloten om niet door te gaan, zijn vrouwke is hem bij Koen komen halen. Koen en ik hebben nog lange tijd zitten wachten tot we de wind op de grafieken en op de wabcams zagen aanwakkeren. Ook Pat. en Nico hebben ons nog enkele nuttige live updates geven, tx. guys!
Toen we in Zeebrugge aankwamen zat er al wat volk op het water. Ook veel bekend volk: Rudy en Rudi met hun Waroo 11m2, Guy met zijn Naish 9m2 en Nico met zijn Rippher 12m2. Nico kwam er net af om over te schakelen naar zijn Ovando 7m2!
Ik had verwacht dat het een twijfelgevalleke zou zijn tussen een 9 en een 12. Soms nipt high end voor de 12, soms nipt low end voor de 9m. Vermits ik normaal liefst niet overpowered vaar koos ik voor de 9m2 en stelde ik aan Koen voor om zijn 13m3 te nemen (hij weegt meer als mij en heeft een hekel aan underpowered varen).
Guy bevestigde dat hij heel comfortabel kon varen met zijn 9m2. Nico vond het wa teveel voor zijn 12 worden. Rudy heb ik ni gezien, maar toen ik het water opging heb ik Rudi er zien afkomen met zijn 11m2.
Het eerste half uur heb ik constant getwijfeld om mijn 12m2 te gaan halen, met de 9 voelde het aan als mijn 2 laatste sessies in underpowerde condities met mijn 12m2. En daar had ik ni zoveel goesting meer in. Ik kon nochtans altijd vlot opkruisen en zat soms boven alle anderen te varen. Nadien werd het iets beter en Koen zat af en toe zwaar gepowered. De wind was vrij onregelmatig, soms teveel voor de 13 (ideaal voor de 9), soms te weinig voor de 9 (ideaal voor de 13).
Een rare dag eigenlijk, op de 30 a 40 kiters in Zeebrugge (zeer weinig op deze ruime spot) kon je elke maat terugvinden tussen 9 en 13m2, er zaten zelfs 7-tjes tussen, en zelfs een 16m2! Terwijl Sven ook met zijn FS Speed3 15m2(!) bezig was op de 'Black Pearl'.
Uiteindelijk koos ik er voor om ook in de lange, brede geul te gaan varen, een echt speed kanaal. Op ruime koers heb ik met mijn 9-tje meerdere 12m2 en 13m2 voorbijgesneld :-)
De grote plas leende zich er ook toe om mij wat op mijn front roll te concenteren, met de tips van Nico in het achterhoofd. Ik durf de front roll anders bijna nooit doen omdat ik hem meestal eindig met een onvrijwillige kiteloop, met crashende kite tot gevolg.
Ook al heb ik mij uiteindelijk toch geamuzeerd, wat mij betreft weet ik zeker dat ik mij het best had geamuzeerd met mijn 12m2. Maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat ik goesting had op power na mijn 2 underpowerede sessies van vorige keer :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: