Zeebrugge 16/10/09

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Zeebrugge 16/10/09

Bericht van Pat op za 17 okt 2009, 08:26

Samen met Fred ,Stef en Koen naar Zeebrugge geweest.
IDD ,Vlakke stukken ,Golfstukken en wat nieuw was voor mij brede lanen tussen de golven .
Met de 5 meter begonnen,en de meesten met een 7 m dat eigenlijk ideaal was .
Maar na een 1.5 uur varen was zeker de 5 evengoed tussen de 30 a 35 knopen en zekers op het einde pieken 40 een leuke sessie wat mij betreft.Ook terug geen cowboy's gezien ,het waren gasten die terug konden kiten en hun voorgangregels kenden.
Zekers voor herhaling vatbaar.
Tot de volgende.Ceeyou.

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Re: Zeebrugge 16/10/09

Bericht van Stef op za 17 okt 2009, 12:18

't was weer eens een mega wijs dagske,genoeg wind voor de 7m en geen kou gehad.ben blij dat het voor patje ook goe is meegevallen.
nu nog aan het nagenieten.
hopelijk kunnen we er een vervolg aan breien

groetjes

Stef

Aantal berichten: 75
Registration date: 26-08-08

Terug naar boven Go down

Re: Zeebrugge 16/10/09

Bericht van Fred. op za 17 okt 2009, 17:21

Inderdaad, mega zalige sessie :-)
Superleuk om eindelijk nog eens met ons vieren gevaren te hebben.
Ook supertof dat onze Pat. Extreme eens mee op 'verplaatsing' geweest is! Ben ook blij dat hij het daar ook goed gehad heeft.

Eerst Stef. gaan oppikken, dan richting Pat. Toen we bij Pat. aangekwamen kwam hij net thuis van zijn werk, perfecte timing. Onmiddellijk alles de auto in en binnen de 5 minuten waren we weg. Terwijl we op weg waren was Koen eindelijk overtuigd geraakt om toch mee te gaan :-) Hij moest wel eerst nog naar het reisburo om zijn volgende kite-reis te betalen. Onze perfecte timing liep hierdoor natuurlijk wa in het honderd :-) Na een half uurke aan zijn deur wachten konden we met 4 (+ kitegerief) in de auto richting Zeebrugge :-)

Eenmaal toegekomen bleek de dijk al goed verzand, én maar een handvol kiters aanwezig :-)

Wegens de voorspelde aanwakkerende wind heeft Pat. de wijze beslissing genomen om al direct zijn 5m2 op te steken ipv zijn nieuwe 8m2. Voor Stef., Koen en ik was er geen twijfel: onze 7m2 was ideaal.

In het begin stond er nochtans niet erg veel wind, een beetje weinig om met de 5 door de grote golven te klieven. Maar geen nood, de geul richting Blankenberge was zeer gastvrij, en er zat weinig volk in :-) Pat. en ik zijn een ganse tijd in de geul blijven varen, terwijl Stef. en Koen zich meer richting muur aan het amuzeren waren in de golven. Koen is ons ook effe komen vergezellen in de geul.
Toen vond ik plots Koen en Pat. niet meer (ik heb zéér slechte ogen :-) ). Pat. had kracht genoeg in zijn kite gekregen om vlotjes de golven te nemen en vlot upwind te gaan. Ze waren samen richting muur en Stef. verdwenen. Ik ben nog wa in de geul blijven spelen tot ik ook besloot mijn maten te gaan vergezellen.

Ook waar zij aant varen waren was er weinig ander kitevolk te bespeuren. Toen ik daar aankwam had zich daar ook een leuke geul gevormd. Weer keuze zat: vlak water, golven, of reuzegolven :-) Met aangenaam brede 'lanen' tussen de reuzegolven :-)

Rond 16h kwam er een regenbui over, apocalyptische taferelen. De hemel had een zeer bizarre kleur, waardoor de reuzegolven er nog indrukwekkender uitzagen als voordien :-)

De wind trok fel aan, depoweren was de boodschap. Moest de wind nog meer aangetrokken zijn zou ik er af gemoeten hebben. Ik ben nu bij momenten ook de controle kwijt geweest, gelukkig met niemand in de buurt en ver genoeg van het strand.
Achteraf bleek zelfs Pat. zijn 5-ke gedepowered te hebben tijdens de sessie!

Na de regenbui is de wind terug een beetje 'normaler' geworden, om nadien stelselmatig weer aan te trekken. Naar het einde toe was de wind weer even hard aant blazen als tijdens de bui, goe poeier!!! Perfect voor de 5, iets teveel voor onze 7m2.

Het was al lang geleden dat mijn kite nog zoveel in het water gecrashed is. Elke crash is gebeurd bij een simpele sprong langs mijn slechte kant (rechts voor). Ik duwde mijn achterpoot te hard af op de golf en draaide meteen 180 graden. Meestal heb ik dan de reflex om er een 360 van te maken, ... vrijdag dus ni blijkbaar :-) Gelukkig is mijn kite niet opgevreten geweest door de golven!

Eén keer ben ik ook mijn plank kwijt geweest. Gelukkig was Pat. in de buurt die mij kon wijzen waar ik ze kon terugvinden, tx. Pat.! Ook Koen en Stef. bleven in de buurt, altijd leuk om weten dat de maten in de buurt zijn bij extreme omstandigheden.

Bij een slechte landing heb ik de domme reflex gehad om mijn hand te zetten, ... in het ondiepe water... Nico kan daarover meespreken (crash vorig jaar op het Grevelingen meer)! Gelukkig véél minder erg bij mij, de pijn in mijn pols was na enkele rakskes al compleet verdwenen :-) Tot ik savonds in mijn bed kroop, ... na een half uurke kwam de pijn plots terug! De pijn werd zo erg dat ik er zelfs ni van kon slapen. Dan maar een pijnstiller genomen en goe gemaft :-) Deze morgen was de pijn al veel beter en nu voel ik het alleen nog wat, valt gelukkig allemaal nog mee blijkbaar.

Nog even dit:
Stef. en ik (met kap, schoentjes/botjes, en zwemvest) hebben totaal geen kou gehad.
Koen (met helm, met crashvest, maar zonder schoentjes) heeft kou gehad aan de voeten.
Pat. (zonder hoofddeksel, noch schoentjes, noch zwem/crash-vest) heeft de koude Noorderwind wel goe gevoeld.

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: