Zo 25/10/09 - Zeebrugge

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Zo 25/10/09 - Zeebrugge

Bericht van toffel op zo 25 okt 2009, 18:18

van 11u30 tot 13u45 gekite in zeebrugge met de 10, was zeer goed...pauze genomen van 30 min en dan was het veel minder, allé voor mij toch, zeer strakke wind, moeite om naar waterlijn te gaan volledig gedépowered... dan 2 goeie smakken gemaakt en dan ervanaf geweest omstreeks 16u30... fred en zijn coppin gezien...alsook Davy(buur vanMaarten)

morgen afgesproken om 10uur met Davy in DeHaan...Fred ging het nog zien voor morgen ...
greetz

toffel

Aantal berichten: 7
Registration date: 07-10-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Fred. op ma 26 okt 2009, 12:29

Weer nogal wat twijfels vooraleer we ter plaatse geraakt zijn :-) Lees daar meer over in onze 'Kalender': http://kitesurfen.kitesboard.com/kalender-f3/zondag-aanstaande-t368.htm

Toen ik op weg was zag het er mooi uit: int binnenland wolken en opklaringen, aan zee volle zon, de vlaggen stonden strak en de windmolens draaiden lekker.

Toen ik bijna in Zeebrugge was belde Jan mij op: veel volk, geen parkeerplaats meer, 16 knopen gemeten in de Haan, en volgens Nico niet meer dan 18 knopen in Zeebrugge. Een 12 weerke dus.

Toen ik aankwam zagen we de meeste kites kleiner dan 12m2 er dan ook afkomen. We besloten dus alle 3 onze 12m2 te nemen. Voor mij kwam da goe uit want ik moest hem laten drogen en ook testen.

Jan heeft zijn auto in de straat achter de hoek geparkeerd, Nico bleef op het pleintje staan (parkeerverbod), en ik begon daar ook uit te laden in afwachting dat er iemand zou vertrekken. Ik had geluk, nog maar net mijn board en kite uitgeladen en er kwam een plaats vrij, heel dichtbij :-)

Terwijl we onze kite aan het oppompen waren bleek de wind weer een tandje bij te steken, het zand begon weer over het strand te vliegen, teveel van het goede voor onze 12...

Jan was duidelijk in een vergeetachtige bui. Toen hij met zijn materiaal op het strand kwam bleek hij zijn zwemvest vergeten. Terug naar zijn auto, ver weg... Maar blijkbaar was hij die thuis vergeten :-( Hij zag het ni zitten zonder en ging terug naar huis.

Ondertussen kwam ook Toffel het strand weer op, na zijn boterkoeken pauze. Hij had daarvoor goe gevaren met zijn 10m2. Nico riskeerde het toch eens met zijn 12m2. Bij het oplaten bleek het al duidelijk teveel wind te zijn, hij kreeg ook een onvrijwillige lift. Maar hij ging toch het water op.
Toffel heeft mij dan ook geholpen met het launchen van mijn bijna volledig gedepowerde 12m2. De lijnen bleken ok, maar de wind blies echt wel te hard. Ik vertrok toch richting zee, ik wou nekeer op het water testen.
Toffel liet zijn 10m2 ook op, maar zelfs hij moest vollediig depoweren. Toen we enkele meters verder waren zagen we Nico er ook afkomen, véél te véél wind. Toffel en ik zijn dan ook maar teruggekeerd en weer geland.

Nico en ik gingen ondertussen een kleinere kite halen, Nico zijn Ovando 7m2 en ik mijn Waroo 9m2.

En toen kwam Jan weer het strand op, hij bleek zijn trapeze op het strand vergeten te zijn! Ik denk dat hij zijn geheugenpillekes vergeten nemen was ;-)

Toen we de kleinere kites aan het oppompen waren viel de wind weer wat weg! Maar uiteindelijk was het wel goed toen we ermee vertrokken. Ideaal eigenlijk, we zijn naar de plas richting muur gevaren om daar wat te spelen.

Maar na een tijdje bleek de wind weer af te zwakken, te weinig om nog op te kruisen met de 7, en het werd soms ook te weinig voor mijn 9m2.
Uiteindelijk is Nico er moeten afgaan. Ik ben op het water gebleven, soms had ik meer dan genoeg power, soms maar net voldoende om mijn lijn te houden. Ik verdenk de wind ervan soms aflandig gedraaid te zijn ook, het was soms zeer nipt in elk geval.
Ik kon zeer moeilijk opkruisen, zelfs als ik meer dan power genoeg had. Rare omstandigheden.
Maar al bij al, in gegeven omstandigheden heb ik mij eigenlijk nog heel goe geamuzeerd, ik verschiet er zelf van :-)

Naar het einde toe kwam ik plots mijn EH Beast 12m2 tegen op het water :-) Nico was er mee aant varen :-) Hij had net zijn kites opgeborgen toen er enkele mensen naar hem kwamen kijken, dan heeft hij mijn kite genomen die nog op het strand lag. We hebben wel nog effe de knoopkes afstelling moeten veranderen, want hij stond nog extreem gedepowered van mijn test bij superharde wind. De kite reageerde daardoor extreem traag.
Toen we hem net weer gelaunched hadden begon het weer zot te poeieren, ... Enfin, Nico kon hem not net houdfen, en ik zat super met de 9m2.
Uiteindelijk rond 17 a 17h30 van het water gekomen toen de wind sterk begon af te zwakken. Tegen dat we aan de launch & land zone waren was de wind zwaar aflandig en bijna volledig weggevallen, onze kite viel gewoon uit de lucht.

Ook Nico is vergeetachtig geweest zondag. Hij is zijn grote EH bar vergeten, bovenop de vuilbak op de dijk, toen hij zijn kites opgeborgen had (vóór hij met mijn kite nog een sessietje gevaren heeft). Zijn bar lag er savonds natuurlijk nimeer :-(

Fred.

Aantal berichten: 1135
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Bericht van Fred. op ma 26 okt 2009, 12:35

Nog vergeten melden:

Dave hebben we ook nog gezien. Voor hem was het toen duidelijk ook een 9 weerke :-)
Maar ik heb hem niet op het water gezien, zal wel aan mijn slechte ogen gelegen hebben :-) En aan het feit dat ik dicht bij de muur zat.

Guy was er ook maar die heb ik totaal ni gezien.

Koen zat met vriendin in Blankenberge, zonder kite.

Pat. en Stef. waren aan het mountainbiken met de surfclub.

Fred.

Terug naar boven Go down

Bericht van Fred. op ma 26 okt 2009, 15:33

Ik heb Toffel's verslag van vandaag, maandag 26/10/09, verplaatst naar een nieuw topic: http://kitesurfen.kitesboard.com/verslagen-verhalen-f17/ma-26-20-09-black-pearl-t372.htm

Fred.

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: