Toevalig toch geweest

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Toevalig toch geweest

Bericht van Pat op ma 10 mei 2010, 21:21

Toch geweest vandaag dank zei Nico,
Zeer mooi weer ,NNO 15 a 18 knopen ideaal voor den 12 m.
Zelf Stefaan en ja hoor den Fred is nog afgekomen vanaf 15h30 tot 18h30 ,toen werd het wel koud desondanks de zon bleef schijnen.
Groeten Pat en tot de volgende.
P.S Maarten dat die buikspieren maar rap genezen zijn

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Ma 10/05/10 - Black Pearl

Bericht van Fred. op ma 10 mei 2010, 21:56

Ik was eerst totaal ni van plan om te gaan. Maar de zon scheen (vooral aan zee), en het enthousiasme van onze maten werkte nogal aanstekelijk deze keer! :-)

Eindelijk, mijn 1e sessie van het seizoen! :-)
Met mijn nieuwste boardje, Nobile 666 129x39 en mijn vertrouwde EH Beast 12m2.

Ideaal 12m2 weertje zo leek het: vrij constante wind én de zon was van de partij.

Maar voor mij persoonlijk bevestiging van een aantal zaken:
1) Watertemperatuur van rond de 10 graden: onaangenaam. Terwijl ik nochtans geen seconde kou gehad heb met mijn winterkledij :-)
2) Luchttemperatuur van rond de 10 graden: onaangenaam. Gelukkig was de zon van de partij, én de maten natuurlijk ook! :-)
3) Veel stroming: onaangenaam. En spots zoals de Black Pearl zijn daar wel uitzonderlijk 'gevoelig' voor! :-)
4) Een board is een board. Vooral als de afmetingen niet spectaculair verschillen. Ik was heel curieus na de lovende woorden van verschillende Nobile gebruikers. Ik heb vandaag zeer weinig verschil gemerkt met mijn 6 cm langer Airrush Switch boardje van 2005.

Nieuwe tricks aanleren zat er voor mij niet in bij deze onaangename tempetraturen + veel stroming. Bij elke trick verlies je wel wat hoogte, en zeker als hij mislukt. Daarna mocht je minstens een rak of 4 opkruisen om dat op te vangen.

Enfin, gelukkig was de wind van de partij, was de zon van de partij, en waren we eindelijk nog eens aan zee bij onze maten! :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Terug naar boven Go down

Re: Toevalig toch geweest

Bericht van Stef op di 11 mei 2010, 09:43

ik zou het niet mooier kunnen schrijven Fredje .
thanks om mij die underthurn eens goed uit te leggen ik heb hem dan ook voor het eerst uitgevoerd en (dankzij uwe goei uitleg) is hij dan ook gelukt .ook thanks aan Nico die mij de volgende stap uitlegde( nog niet geprobeerd )maar hopelijk kan ik dat vandaag oefenen . Zoals Fredje hierboven reeds uitlegde dat je bij elke trick wel hoogte verliest en je daarna veel energie moet steken om weer op te kruisen zal je me vandaag kunnen terugvinden in Heist of Zeebrugge.

groetjes

Stephan

Stef

Aantal berichten: 75
Registration date: 26-08-08

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: