Zo 30/05/10 - Fred., Stefan - Zeebrugge

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Zo 30/05/10 - Fred., Stefan - Zeebrugge

Bericht van Fred. op zo 30 mei 2010, 19:07

Vandaag was het zeker dat er van smorgens tot savonds wind ging zijn uit W, WNW. Alleen de kracht was wat moeilijker in te schatten.
Stefan moest vroeg terug zijn, dus zijn we naar zee getrokken voor een middagsessie ipv een namiddagsessie.
Om 10h vertrokken in een druilerig weerke, een klein uurke later in Zeebrugge aangekomen in de motregen. Wind stond er toen alvast genoeg.
Ook Jan had onderweg al gebeld: om 9h tussen 17 en 22 knopen. Met voorspellingen van aanwakkerende wind klonk dit als een 9 weerke, later misschien een 7 weerke. Dat hebben we ook aan Pat. doorgegeven die ons net belde toen we aankwamen.
Al zeker een 20 tal kiters aanwezig, bijna allen met 9 of 7m2. Eéntje kwam er af met zijn 10m2 omdat hij hem niet meer kon houden!
Toen ik mijn 9m2 launchte voelde ik al meteen dat het eigenlijk iets teveel was voor mijn gewicht. Dan toch maar volledig gedepowered naar de verre zee getrokken. Zelfs volledig open werd ik nog regelmatig meters downwind gesleurd. Ik kreeg al spijt dat ik mijn 7m2 niet opgepompt had.
Maar eenmaal op het water vroeg ik mij onmiddellijk af waar die wind zat? Plots werd het aan de weinige kant voor de 9m2! Enfin, ik was toch blij dat ik eindelijk nog eens aan kiten toe was dit seizoen, dit kon mijn sessie ni verknoeien :-)
Af en toe net te weinig, af en toe genoeg, ik kon in elk geval zonder enige moeite snel diep de zee opkruisen.
Stefan daarentegen had meer moeite met de 9m2. Hij weegt zwaarder dan mij en zijn 9 stond int begin ni goe afgesteld. Met voorspellingen van aanwakkerende wind, behoorlijk slecht weer (motregen), en de wetenschap dat hij vroeg naar huis moest, durfde hij ni direct omschakelen naar zijn geliefde 12m2. Voor hem was de teleurstelling groot en de moed zakte hem een beetje in zijn botjes.

Ook al waren de omstandigheden verre van goed is het voor mij dus nog een leuke sessie geworden, voor Stefan daarentegen was het echt geen leuke sessie. Volgende keer beter Stef.!

Nog effe dit: de middenstrut van Stefans kite én die van mij zijn beiden plat gegaan tijdens de sessie. Ik heb de mijne op het einde weer opgepompt en na een half uur leek hij weer wat slapper te staan. Dat gaan we eens verder moeten bekijken dus.

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Zo 30/05/10 - Pat. - Black Pearl

Bericht van Pat op zo 30 mei 2010, 21:22

IDD toen wij aankwanen was het 20 a 26 knopen na een uurtje en een 1/2 op het water was het nog 17 a 20 knopen.
Om 16h30 is het terug wat aangetrokken rond de 24 knopen.
Om 17h30 hebben we er de brui aan gegeven.Wel mooie jumps gedaan en gezien .
Groeten Pat.

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Re: Zo 30/05/10 - Fred., Stefan - Zeebrugge

Bericht van Rudy op zo 30 mei 2010, 21:24

Het was over heel de kustlijn zo vlagerig. Wij zaten aan de westkust voor de verandering, heb deze keer mijn strategie eens overhoop gegooid. Ben met de 9 blijven varen, maar had wel verschillende boardjes aan de waterlijn klaar liggen. Zo kan ik met dezelfde kite verder varen en hoef alleen maar even aan de kant om van board te wisselen. Geen gedoe met meerdere kites oppoppen, gewoon even board wisselen. Gaat prima.

Rudy

Aantal berichten: 115
Leeftijd: 51
Registration date: 01-11-08

Profiel bekijken http://www.flyboarder.be

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: