Ma 14/06/10 - Fred. - Heist

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Ma 14/06/10 - Fred. - Heist

Bericht van Fred. op di 15 jun 2010, 07:06

Volgens de voorspellingen twijfelde ik tussen 12m2 en 9m2. Nico liet mij snamiddags al weten dat het zeker geen 12m2 weerke was.
Aangekomen om 18h was het snel duidelijk: 9 of 7m2! Kiters die er net afkwamen met 9 en 7m2 hebben mij direct aangeraden om de 7 te nemen.
De meesten zaten er met een 9 op, een beginneling zelfs met een Waroo 11!!! Maar ik was er zeker van dat mijn 7 meer dan voldoende was. En zo is duidelijk gebleken :-)
Toen ik net te water ging kwam ik Chaoske tegen die wijselijk besloten had om zijn 11m2 niet op te tuigen en eerst nog wa verder te teambuilden :-) Hij ging daarna vragen of hij nog een 7 of 9 van de club mocht gebruiken, maar kweet ni of hij er nog opgeweest is?
Een zaaaalige sessie gevaren! In één rak kon ik gemakkelijk 5, 6 trickskes doen, en daarna vol downwind met kiteloop keren, ik zat nog bijna op dezelfde lijn! Opkruisen, wa is da? Gewoon varen en kzat al kweetni hoever upwind.
Niet teveel volk die in de weg kwam varen (ofwel bleef ik er gewoon ver genoeg van?), er was in elk geval meer dan plaats genoeg op twater! :-)

Spijtig genoeg is de sessie abrubt tot een einde gekomen door serieuze materiaalbreuk :-(
Ik weet nog steeds niet zeker wat er precies gebeurd is maar ik denk iets als volgt:
Ik was net wat downwind aan het varen. Waarschijnlijk téveel met de wind mee, waardoor ik mijn kite een beetje inhaalde. Wat er toen gebeurde ging heel snel en met mijn slechte ogen kon ik ni goe uitmaken wat er precies allemaal gebeurde. Ik denk dat mijn kite eerst in elkaar geklapt is en zo recht de zee ingedonderd is. Eens op het water is hij weer opengeklapt. Toen heeft de wind er zich ingezet en is hij weer de lucht ingegaan, volledig aan flarden gescheurd! Ik veronderstel dat hij met slappe lijnen uit het water is gekomen, vol in het windvenster en daardoor de druk effe te hoog geweest is?

Ik kon mijn kite (of wat ervan overblijft) net nog gebruiken om veilig aan land te geraken...

Het ziet er een mega indrukwekkende scheur uit (niet alleen in richting evenwijdig met struts (een 10 cm van de middenstrut), maar ook een even lange scheur evenwijdig aan de LE (een 10 cm van de trailing edge).
Ik heb hem gisterenavond (int donker) thuis nog afgespoeld met zoet water en hangen drogen, ik hoop dat Poulou hem nog kan maken. Volgens mij moet da wel te doen zijn, maar wie ben ik om da te weten? :-)

Ondertussen heb ik wel serieuze pech dat ze voor de rest van de week ook een 7 weerke geven... En dat ik mijne congé moet opnemen om mijn kite te laten herstellen ipv om te gaan kiten...

Fred.

Aantal berichten: 1135
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Re: Ma 14/06/10 - Fred. - Heist

Bericht van Fred. op vr 18 jun 2010, 17:59

Het 'scheurke' in beeld:

Uploaded with ImageShack.us

Fred.

Aantal berichten: 1135
Registration date: 13-08-08