Di 15/06/10 - Fred. - Heist

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Di 15/06/10 - Fred. - Heist

Bericht van Fred. op wo 16 jun 2010, 19:49

Dinsdag was er meer wind voorspeld als maandag, en mijne 7m2 is aan flarden gescheurd op maandag...
Toch maar mijnen halve dag congé gepakt om naar Poulou te rijden om te vragen of mijn 7 nog kan hesteld worden.
Mijne namiddag begon al goed: hij is inderdaad herstelbaar! :-) Tegen woensdag of donderdag zou hij al klaar zijn.
Ik zat toch al aan zee, ik kon dus even goed nekeer gaan zien of het te doen zou zijn met mijn 9m2 :-)
Aangekomen te Heist ben ik mijn licht gaan opsteken bij enkele aanwezige kiters. De ene zei dat hij met een 10 gevaren had, maar dat da wel veel te groot was (en hij leek mij duidelijk meer te wegen dan mij). Een andere zei dat zijn 7.5 meer dan voldoende was.
Toen begon op te tuigen gingen meerdere anderen er met een 6 of 7m2 op.
Aan de windkracht te zien leek het niet meer te zijn dan gisteren (maandag). Met mijn 9m2 zou dat normaal te doen moeten zijn, toen we nog geen 7m2 hadden hebben we de 9 met véél meer wind gevaren.
Ik was af en toe overpowered en had veel liever met mijn 7-tje gevaren, maar het was idd wel te doen met de 9.
Met deze windkracht durfde ik ni zoveel te spelen als ik had gedaan met de 7, maar een beetje extra voorzichtigheid was mooi meegenomen na maandag :-) Geen kiteloops en zeker geen extreme downwind toestanden meer :-)
Er waren waarempel zelfs ook leuke golven in Heist!
Kortom, kheb mij goe geamuzeerd tijdens deze kort maar krachtige sessie!

Fred.

Aantal berichten: 1135
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: