Vrijdag 27/08/10

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Vrijdag 27/08/10

Bericht van Pat op vr 27 aug 2010, 21:53

Oostende IDD vlaggerige sessie 14 a 22 knopen.
Veel branding ,golfbreekers niet voor mij geschikt bij hoog water toch.
Groeten Pat.

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vr 27/08/10 - Pat., Stef., Nico, Fred. - Oostende

Bericht van Fred. op vr 27 aug 2010, 22:10

Pat. reed met mij en Stef. mee waardoor hij nog eens een andere spot heeft bezocht. Voor Pat. en Stef. was het de eerste kite-sessie in Oostende. En voor Pat. denkik ook wel ongeveer de laatste :-)
De wind (en het weer int algemeen) was al even onstabiel als de voorspellingen van de laatste tijd.... Heel vlagerig en af en toe wat lichte neerslag.
Eerst dachten we dat het aan de spot lag met NNO-N, maar blijkbaar was het ni zo, Sven bevestigd het: http://kitesurfen.kitesboard.com/kalender-f3/vrijdag-27-08-10-t590.htm#1457

Bij aankomst rond 14h20 was het tussen de 12 en de 23 knopen. Met voorspellingen zonder uitschieters naar boven toe was dit voor ons allen een 12m2 weerke.

Nico heeft effe een poging gedaan met zijn 9m2, maar hij raakte er de, indrukwekkende, branding ni mee door en is dan maar snel overgeschakeld naar zijn 12m2.
Bij het oplaten van zijn FS Speed2 was het voor Pat. al direct duidelijk dat dit voor hem geen goeie spot was, op het strand flapperde zijn kite behoorlijk oncontroleerbaar. De wind was op het kleine strand (HW rond 16h) zéér onstabiel, ook met onze kites was dit heel erg voelbaar. Misschien komt dit idd wel door de nabijheid van de hoge appartementsblokken op de dijk (wind kan niet snel genoeg weg) + de smalle straten daartussn (venturi effect).

Eenmaal op het water was dit wel al beter, maar wat een golven!!!

En eenmaal voorbij de golven leek het soms wel 10 knopen (of meer) harder te waaien!

Echt slechte omstandigheden dus...

Ik zat weer te knoeien met enkele tegenspruttelende struts (bolletje wou het ventieltje maar niet afdichten), en mijn lijnen die weer in de knoop zaten, en was dus weer als laatste het water op, deze keer wel 20 min. later! Tegen dan zat Nico er ook al met zijn 12 op! :-)

Plots kwam Stef. in de problemen, net aan de kant. Zijn kite viel uit de lucht en begon daarna zelfs te loopen. Hij heeft snel zijn veiligheid getrokken waardoor de kite rustig op het zand bleef liggen. Blijkbaar was één van de katrollen aan de bridles gebroken. Dan maar te voet naar de winkel een nieuwe halen! :-) Spijtig genoeg hadden ze geen meer in stock :-( Maar niet getreurd, hij had ook nog zijn 9 en 7 mee, en die hebben ook katrollen! :-) Met die van de 9 ging dat even goed, tegen 16h40 zat hij er ook alweer op.

Ondertussen was Nico weer een vijs kwijt ;-) Alé, een vijs van één van zijn vinnen. Dan heeft hij maar wat vijzen uit zijn camionette gevezen tot hij een gepaste vond :-)

Kort daarna zag ik een kiter in de problemen in de kite-zone. Even een kijkje gaan nemen en botste toevallig bijna op zijn kwijtgespeeld board. Dat lag wel 100m upwind van hem, in zee! Op zee raakte ik goed weg met zijn board in de hand, maar eenmaal in de (zware) branding was da wel anders, amaai... Enfin, ben er uiteindelijk toch mee aan de kant geraakt en de kiter was heel content :-)
Ondertussen was het reddingsteam van de surfclub al effe komen zien of alles ok was, met de waterscooter. Die werken daar behoorlijk efficient lijkt mij, dit was al hun 2e interventie sinds we toegekomen waren (toen we net aanklwamen hebben ze een kiter geholpen met de boot), en er was ni al teveel volk op twater.

Er waren wel een aantal golfsurfers aan onze kant bezig. Die lagen soms wel wa in onze weg ;-)) En wij voeren waarschijnlijk ook wel in hun weg :-)
Respect voor die gasten! Wat een spoelingen krijgen die zeg. En wat een werk, om zo enkele keren op een namiddag effe enkele seconden op hun board te kunnen staan. En dat in deze kille omstandigheden! tWas veel kouder dan dinsdag!

Rond 18h15 zijn we eraf gekomen, er kwam een zeer vies uitziende donkere massa op ons af. Gelukkig is dit links van ons gepasseerd, maar we zijn er veiligheidshalve toch afgegaan. Dat kwam ni slecht uit want we waren toch allemaal al behoorlijk moe van door de 'grote beren' te varen gans den tijd.

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: