Vandeweekend

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Vandeweekend

Bericht van Pat op zo 29 aug 2010, 10:12

IDD zeer leuke sessie het getij zat ons terug mee en het goede weer.
WNW 15 a 22 knopen tussen 12h00 en 15h15.
Groeten Pat.

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Re: Vandeweekend

Bericht van Pat op zo 29 aug 2010, 18:28

Zondag daar in tegen...
W 16 a 28 knopen zeer vlaggerig samen met Robin ,Nico ,Gregg,Karel ,Jan op bezoek.Met de 8 m gevaren sommigen met 11.
De Sessie van Zaterdag was optimaal m.a.w Sven niets gemist.
Groeten Pat

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45

Terug naar boven Go down

Zo 29/08/10 - Stef., Fred. - Zeebrugge

Bericht van Fred. op zo 29 aug 2010, 20:29

Idd Pat., augustus 2010, wat een onstabiel weerke is da geweest seg...

In Zeebrugge aangekomen rond 14:15. Droog maar donkere wolken in de buurt...
Aan de voorspellingen te zien zou het een 9 weerke zijn, ik was er al redelijk zeker van dat ik mijn 7-tje ging nemen :-) En zeker met de voorspelling van (sterk) aanwakkerende wind.
Stef. daarentegen wist het nog no goed. Op de dijk leek het wel ideaal voor zijn favoriete 12 :-) Op het strand was het al snel duidelijk dat het zeker geen 12 weerke was, dus nog twijfel tussen 9 en 7.
Het werd snel duidelijk dat de 7 ook voor hem de veiligste optie zou zijn.

Toen we onze lijnen aan het aanknopen waren begon het te regenen... Dat veranderde snel in motregen en weg waren wij. Net na de regen is de wind effe weggevallen, maar trok snel weer aan.
De wind was onregelmatig, maar wel van int begin al voldoende voor de 7. Het is een 5-tal minuten pompen geweest voor Stef., maar daarbuiten altijd voldoende, tot ruim voldoende, en zelfs veel geweest voor de 7.

Eénmaal ben ik eraf gekomen uit schrik dat ik hem nimeer ging kunnen houden als het nog harder ging beginnen waaien. Ik was niet de enige, samen met Stef. waren er maar een stuk of 5 kiters meer op het water. En dat voor Zeebrugge waar er altijd zoveel volk op het water zit! Zelfs de windsurfers kwamen er af!

Ondertussen heb ik de kite op het 1e knoopke (verst van de kite) gezet en na effe twijfelen er weer op. Net toen Stef. er af kwam omdat de omstandigheden het moeilijk maakten om de cowboys te omzeilen.

De wind was blijkbaar weer een beetje afgenomen, ik raakte met die gedepowerde kite moeilijk door de branding. Enfin, ik dacht in eerste instantie dat het aan de afgenomen wind lag... Tot ik de hoogte en de impact van de golven van wat dichterbij mocht bewonderen. kZat er zonder het te beseffen gewoon onder, kheb een onvrijwillige backroll gemaakt, en nog zo van die dinges...
Ik raakte in mijn eerste rak dus ook ni opgekruist en zat bij het terugkeren zelfs al downwind van het pak, midden in de zwemzone. Gelukkig geen zwemmers omver gevaren, hoe zou da komen? ;-)
Wat een beren van golven, in grootte vergelijkbaar met die van Oostende vrijdag (heel groot dus), maar vandaag bleven die maar komen, ook verder op zee. Ik ben op zee muren tegengekomen waar ik mijn hoed wou voor afdoen, indrukwekkend! Gelukkig hing mijn helm goe vast zodat ik hem ni volledig kon afdoen :-) Sommige van die muren braken ook diep op zee...

We zijn Guy ook tegengekomen, voor zijn 7 en waveboard was het ook van het goede wat teveel, zowel de windkracht als de golven.

Toen we een enorme zwarte hemel aan de horizon zagen verschijnen zijn we er snel afgekomen en afgetuigd. Net op tijd zo bleek, wat een zondvloed is daar uit gekomen!

Enfin, in vergelijking met de andere onstabiele sessies in augustus is deze uiteindelijk nog één van de betere onstabiele sessies gebleken.
Ik denk dat het voor Stef. daarentegen wél een behoorlijk goeie sessie geweest is, hij had eindelijk nog eens genoeg power voor zijn 7-tje! Soms zelfs meer dan genoeg :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Terug naar boven Go down

Re: Vandeweekend

Bericht van Stef op zo 29 aug 2010, 23:31

jawadde voor mij was het een leuke sessie met meer dan genoeg wind .Zonet op het nieuws gezien dat er rond 18.00h een paar strandcabines zijn weggewaaid in Heist enkel een 3tal auto's beschadigd, om maar te zeggen dat we er juist op tijd af waren .we hebben ons toch goe geamuseerd hé

Stef

Aantal berichten: 75

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: