Di 17/08/10 - Fred. - Middelkerke

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Di 17/08/10 - Fred. - Middelkerke

Bericht van Fred. op di 31 aug 2010, 15:08

Eindelijk, mijn verhalen van mijn weekje aan zee :-)

Mijn 1e sessie in Middelkerke:

Aangekomen op maandag 16/08/10 stond er een heel sterke Noordwester. Maar het regende wel constant :-(
Pat. is nog naar The Black Pearl gereden in de hoop op een kort droog intermezzo. Maar tevergeefs. Nergens een kiter te bespeuren. Ik heb er enkel 2 gezien op de WebCam van ODK. Pat. is ook gaan kijken in De Haan. Daar heeft hij iemand bijna letterlijk van de dijk zien blazen!
Ook in De Haan geen kiters te zien, dan maar naar Zeebrugge. Daar zaten er nog enkelen te wachten in hun auto :-) Uiteindelijk heeft hij er 2 zotten zien opgaan rond 16h en is hij onverrichterzake huiswaarts gekeerd :-(

De dinsdag beloofde droger te worden, maar nog steeds wind... Ikke smorgens vol goeie moed met mijn 7-tje (voor alle veiligheid want ik dacht daar de enige kiter te zijn) naar het strand.
Rudy had op Svens Forum gezegd dat er maar 1 kite-zone is, die in Wenduine. Maar op de borden op de dijk staat duidelijk dat er ook mag gekite worden op 1 plek in Middelkerke, tussen 2 golfbrekers richting Wenduine. Da kwam goe uit, maar 2 golfbrekers verwijdert van het appartement, de Wenduine kite-zone is enkele km verderop...
Mijn auto stond achter de appartementsblokken geparkeerd. Toen ik, in volle uitrusting, terug de dijk opkwam was de wind duidelijk zwaar afgezwakt, en nog steeds aant motregenen...
Blijkbaar zat er ondertussen al een jongen op met zijn Cabrinha Contra 9, een light-wind kite dus.
Als ik opgetuigd was kwam hij er af, beetje weinig wind... Zijn pa heeft toen gemeten: rond de 13 knopen, min. 12.3, max. 13.6. Zelfs een beetje weinig voor mijn 12m2 dus...
Vermits het daarvoor meer was en er ook meer wind voorspeld was hoopte ik dus op een 'dipje', en vroeg toch maar om mijn 7-tje te launchen :-) En ja, da 7-tje bleef gewillig in de lucht hangen! :-)
Waterstarten was een ander paar mouwen, zelfs een kiteloop gaf mij geen power genoeg om er deftig uit te raken. Uiteindelijk er toch uitgeraakt met enkele snelle pompbewegingen, kort na elkaar :-) En dan maar blijven pompen om ni te verzuipen :-)
Na enkele keren van de ene golfbreker tot de andere downwind te verzeilen, en te voet terug te keren, stopte het met regenen en kreeg ik plots af en toe genoeg power. Niet alleen om te varen, maar ook om deftig op te kruisen (geen golven, geen stroming), en zelfs om te springen!
Toen kwamen mij 2 andere kiters vergezellen, met een 11 en een 12m2. Die 2 gasten waren maandag ook in Zeebrugge gaan kijken, ik denk iets na Pat., want zij hebben er 5 kiters op het water gezien.
En ikke mij maar amuzeren met mijn 7-tje, terwijl zij met hun grote kites bezig waren :-)

Toen ik eraf ging ben ik nog effe met de redders gaan babbelen die mij bevestigden wat Rudy zei: enkel in Westende is er een kite-zone. Blijkbaar staat het verkeerd op de borden, én zelfs in hun eigen documentatie!

@ Rudy: waar haal jij uw informatie eigenlijk? Das toch serieus interessante info, en er bestaat veel verwarring over. Zeker als het op de borden op de dijk al verkeerd staat...

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: