Zondag 19/09/10 dik in orde

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Zondag 19/09/10 dik in orde

Bericht van Pat op zo 19 sep 2010, 20:19

Om 14h00 op het water WZW eerst 14 a 18 knopen na 15 min 18 a 25 knopen met de 12 m dikke vette hoge verre jumps gedaan.
Spijtig dat Flying Svennie nie kon wand anders was dat DEN DAG voor dienen kamikazie geweest.
We waren met Jan ,Fred,Tim,Kevin en zijn vrouw aanwezig en nog wa afgedreven van Windhaan.Om 17h00 waren we er allen af na een zeer leuke sessie.
Groeten Pat en tot de volgende

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Zo 19/09/10 - Pat., Fred. - Black Pearl

Bericht van Fred. op ma 20 sep 2010, 08:25

Deze sessie is er eentje die mij zal bijblijven als één van de beste van dit seizoen voor mij :-) Alweer een 'goe gepowerede 12m2 sessie'!
Pat. en ik zijn toegekomen net toen de wind sideshore begon te draaien (zoals bij de laatste update voorspeld). Tim, Jan en Kevin met vrouwtje waren er al. Tim zat ter plaatse al van 11h op aanlandige/side shore wind te wachten!
De gemeten 14 a 18 knopen in combinatie met een stabiele weersvoorspelling, en geen zotte windpiek voorspellingen deed ons allen kiezen voor een 12m2, Kevin voor de Waroo 11m2.
Toen Pat. en ik het strand opkwamen om op te tuigen was Kevin er al terug af, te veel voor zijn 11m2! Hij is onmiddellijk overgeschakeld op zijn 9. Ook Tim kwam effe melden dat het frisjes was, en ruim voldoende voor zijn 12, hij had de depower al een beetje aangetrokken. Nadat Conchita (Kevins vrouw) mijn kite als laatste hiep launchen kwam Jan er ook net af. Hij wou zijn lijnen inkorten omdat het voor hem ook teveel was voor zijn 12. Ik heb hem, met de kite in de lucht, uitgelegd hoe dit te doen, maar hij deed dat liever niet alleen en is ook maar overgeschakeld naar zijn 9.
Ik had mijn EH Beast 12m2 niet te gepowered afgesteld en vond het int begin helemaal niet teveel. Het was zeer leuk in de voorste geul, en op het eind van de sessie in de verste geul. En verderop vond ik de golven niet zo beukend als anders, het was gans de voormiddag aflandig geweest waardoor de zee vrij kalm was. En van stroming heb ik ook ni veel gemerkt, misschien doordat ik goe gepowered aant varen was? Ook Pat. vond de golven niet te beukend, in tegenstelling tot Jan en Tim die ze toch soms nogal 'beestig' vonden.
Na een half uurke begon de wind aan te trekken, ik werd dat pas eerst gewaar aan mijn kiteloop turns die in geweldige downwind crashes eindigden :-) Nog iets later werd het zelfs tijd om mijn depower wat aan te trekken. Kort daarna is Tim eraf gegeaan om ook zijn 12 voor de 9 in te ruilen, hij kon zijn 12 blijkbaar niet meer houden! De metingen op het strand toonden aan dat het idd wel een 9 weerke was: 20 a 25 knopen. Mijn Beast zat nog ni aan zijn high end, moest het meer beginnen aantrekken zijn had ik zelfs nog enkele knoopkes verder kunnen depoweren. Hadden ze onstabiel weer voorspeld, of wind boven de 20 knopen, zou ik zelfs mijn 12 ni uitgehaald hebben en met mijn 7m2 gevaren hebben, met deze wind zou dat minstens even leuk geweest zijn!
Voor Black Pearl normen vond ik het verrassend vlot opkruisen. Je kon een golfje meepikken, enkele 'zottigheden' uit de mouw schudden, en daarna vlotjes van de ene paal naar de andere terugkeren, in één rak.
Van kou heb ik geen last gehad, ik had mijn ondervestje aan (met kap), maar dan zonder de kap over mijn hoofd te trekken, mijn helm was warm genoeg :-)

Kortom, een zeer leuke sessie dus :-) En ik denk voor de andere aanwezigen ook.

Toch nog één minpuntje op het einde melden: door mijn onwetendheid zijn Pats Flysurfer lijnen in de knoop geraakt toen ik hem hielp landen. Sorry Pat.! En bedankt Jan, om Pat. te helpen 'ontknossellen' (mij zou da nooit lukken), en Pat. om mij nog eens goed uit te leggen wat ik eigenlijk altijd fout doe. Hopelijk heb ik da goe begrepen en bega ik volgende keer dezelfde fout niet weer!

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Terug naar boven Go down

Re: Zondag 19/09/10 dik in orde

Bericht van Pat op ma 20 sep 2010, 17:20

ooooh Fred niet met inzitten het echte werk was er al uit samen met Jan.
Volgende keer hebben we dat niet meer voor.P.S de wind was ook genoeg aanwezig dan is de kans altijd groter voor knopen.
Groeten Pat en tot de volgende sessie op The BP.

Pat

Aantal berichten: 309
Leeftijd: 45
Registration date: 26-08-08

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: