Vr 01/10/10 - Nico, Tim, Kevin, Fred. - Borssele
Pagina 1 van 1 • Deel •
Re: Vr 01/10/10 - Nico, Tim, Kevin, Fred. - Borssele
@ Fred: Jawel want op ZK had ik hem aan t knoopje het dichtst tegen de kite geplaatst + de AB instelling om sneller te draaien
KEVIN- Aantal berichten: 17
Leeftijd: 32
Registration date: 20-06-10
@ Rudy: k heb dus een waroo 11M en Nemi 14M 2010 met een best bar 2009. k heb in de zak ook een papiertje gevonden waarop staat dat de extra 3m moet verwijderd worden (was reeds gebeurd), wat ik niet wist is dat de knoop voor de frontlines ook moet aangepast worden en ik weet niet of dit reeds gebeurd is. Hopelijk niet & kan dit mss een oplossing zijn. Het 'probleem' is zeker oplosbaar. Mss is dit de reden waarom de kite zo wil liften of mss ligt het mss gewoon ook aan mijn houding die niet altijd is hoe ze moet zijn
.
Mischien is er helemaal geen probleem en heb je de juiste instelling voor jouw vaarstyle nog niet gevonden.
Bij constante wind is alle instellingen eens uitproberen. Gewoon een kwartiertje varen, andere instellingen proberen en weer een kwartiertje varen. Terug andere instellingen proberen en zo verder. Op het einde van je sessie weet je wel welke instellingen het best bij je passen.
Bij constante wind is alle instellingen eens uitproberen. Gewoon een kwartiertje varen, andere instellingen proberen en weer een kwartiertje varen. Terug andere instellingen proberen en zo verder. Op het einde van je sessie weet je wel welke instellingen het best bij je passen.

Rudy- Aantal berichten: 115
Leeftijd: 51
Registration date: 01-11-08

testen geblazen dus...
Kevin, laten we gewoon eens afspreken om de kite te testen op zijn verschillende afstellingen ..... ik wil je daarbij graag helpen .... laat maar weten wanneer je gaat en we spreken dan af .... deze middag ga ik waarschijnlijk niet, maar in de loop van volgende week of weekend .... we zien wel
Nico- Gast
Nico schreef:Kevin, laten we gewoon eens afspreken om de kite te testen op zijn verschillende afstellingen ..... ik wil je daarbij graag helpen .... laat maar weten wanneer je gaat en we spreken dan af .... deze middag ga ik waarschijnlijk niet, maar in de loop van volgende week of weekend .... we zien wel![]()
ok Nico, Afgesproken!
Als ik dat hier zo allemaal lees geeft het me al een veiliger gevoel dat ik omringd word door mensen die er echt iets van afweten .
Stef- Aantal berichten: 75
Registration date: 26-08-08

Als ik dat hier zo allemaal lees ben ik blij dat ik omringd word door mensen die er echt iets van afweten
Stef- Aantal berichten: 75
Registration date: 26-08-08

Nu we hier toch bezig zijn over de waroo. Heb ik ook nog een vraagje.
Als je uw bar afrolt, moeten de stuurlijnen dan even lang zijn als uw krachtlijnen? Zou dit moeten weten aangezien ik mijn waroo 7m² van 2009 met dezelfde bar zou vliegen als mijn atom's....
Voor mijn atoms moeten de stuurlijnen even lang zijn als de krachtlijnen. (de lijnen van de bar é, niet deze van de kite)
Deze namiddag even weest wandelen met het gezinnetje in Zeebrugge en even de waroo 7m² 2009 getest. Maar die deed zo raar... Weet nu niet of het aan de lijnlengtes lag of de zeer onregelmatige wind (9knopen, dan weer 15 a17kn, weer 10 en zo verder....)
Als je uw bar afrolt, moeten de stuurlijnen dan even lang zijn als uw krachtlijnen? Zou dit moeten weten aangezien ik mijn waroo 7m² van 2009 met dezelfde bar zou vliegen als mijn atom's....
Voor mijn atoms moeten de stuurlijnen even lang zijn als de krachtlijnen. (de lijnen van de bar é, niet deze van de kite)
Deze namiddag even weest wandelen met het gezinnetje in Zeebrugge en even de waroo 7m² 2009 getest. Maar die deed zo raar... Weet nu niet of het aan de lijnlengtes lag of de zeer onregelmatige wind (9knopen, dan weer 15 a17kn, weer 10 en zo verder....)
Tim- Aantal berichten: 5
Registration date: 19-06-10
Tim, volgens mij moeten de lijnen altijd even lang zijn. Dat je kite gisteren zo raar deed is volgens mij door de aflandige wind aan de kust.
@ Tim:
kWeet ni of de lijnen altijd even lang moeten zijn (lijkt mij wel logisch, maar je weet nooit), maar feit is inderdaad zeker dat de wind ongelofelijk onregelmatig is met aflandige wind. En da zal je zeker gevoeld hebben met een kite in de hand :-)
Met aflandige wind had je dus zeker geen goeie omstandigheden om uw 7-tje voor het eerst te testen.
kWeet ni of de lijnen altijd even lang moeten zijn (lijkt mij wel logisch, maar je weet nooit), maar feit is inderdaad zeker dat de wind ongelofelijk onregelmatig is met aflandige wind. En da zal je zeker gevoeld hebben met een kite in de hand :-)
Met aflandige wind had je dus zeker geen goeie omstandigheden om uw 7-tje voor het eerst te testen.

Fred.- Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: