Za 28/06/11 - Fred., Axel - Borssele

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Za 28/06/11 - Fred., Axel - Borssele

Bericht van Fred. op za 28 mei 2011, 20:49

Zaaalige sessie in Borssele vandaag :-)

Veel twijfel over waar we naartoe zouden gaan. Eerst waren de voorspellingen zwaar aflandig, dus Borssele. sMorgens was da al anders, nipt side.
Tim en Nico wilden wel eens Twins uittesten. Ik ben daar ook nog ni geweest, dus zag ik da ook wel zitten :-)
Vermits het tegen 12:30 nog steeds aflandig was zijn Axel en ik maar richting Borssele vertrokken, kwestie van op zekerheid te spelen. Ik was er van overtuigd dat het waarschijnlijk wel side-shore ging worden, maar die 'waarschijnlijk' was er teveel aan voor ons ;-)
Daar aangekomen leek het mij een duidelijk 12 weerke. Maar op het strand aangekomen zagen we dat de grootste kite een... 10m2 was! Ne kiter van 90 kg was daar met een 9 bezig!
Wij gingen dus niet de cowboy's uithangen en als enige een 12 optuigen, als die gasten zo klein kunnen varen, wij ook :-)
Toen we aan het optuigen waren werd het steeds duidelijker dat het een 12 weerke was. Axel probeerde toch met zijn F1 Bandit (2 of 3) 8m2, en het lukte hem. Maar wel een beetje pompend, en die 8 heeft toch een meer dan behoorlijke low-end.
Ik zag da ni zitten en heb mijn 7 terug ingepakt en mijn 12 gaan halen. Ook enkele anderen waren hun 11 aan het oppompen.
Tegen dat ik mijn lijnen aan het aanbinden was begon het licht te druppelen (max. 100 druppels gevallen :-) ), en ... trok de wind weer serieus aan...
Ik had geen goesting om mijn 7 weer te gaan halen en rekende erop dat de voorspellingen ok waren: max. 25 kn.
Toen ik de 12 launchte voelde ik direct dat hij dicht tegen zijn high-end zat, maar nog niet teveel.
Eenmaal op het water was hij goed te houden, maar op sommige momenten (landwind, dus af en toe wat meer, af en toe wat minder) was het toch opletten geblazen... Goed regelbaar met de depowerstrap.
Uiteindelijk een zwaar gepowerde sessie met de 12 gevaren, en Axel een goed gepowerde 8 sessie.
Beiden hebben we ons super geamuzeerd.
Bovendien was er heel weinig volk voor een zaterdag, en nooit cowboys in de weg gehad :-)

Axel heeft serieus chance gehad dat hij met de 8 bezig was. Zijn 'depower koord' (middenlijn, die door de bar naar de chickenloop gaat) is doorgebroken tijdens een sprong. Gelukkig kon hij zijn kite nog houden op de bar (stuurlijnen), en heeft zo nog zijn board kunnen recupereren, en is veilig naar de kant geraakt.

Laatst aangepast door Fred. op zo 29 mei 2011, 09:21; in totaal 1 keer bewerkt

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Re: Za 28/06/11 - Fred., Axel - Borssele

Bericht van jan-apokiter op za 28 mei 2011, 23:01

Fred, altijd zalig om zo'n verslagske te lezen... 't Was alsof ik er bij was...

jan-apokiter

Aantal berichten: 21
Leeftijd: 50
Registration date: 25-10-09

Profiel bekijken http://www.aponet.be

Terug naar boven Go down

Re: Za 28/06/11 - Fred., Axel - Borssele

Bericht van Fred. op zo 29 mei 2011, 11:08

:-)

Ik was nog iets vergeten melden :-)

Hevige keelpijn:

Ik ben na een crash plots hevige keelpijn beginnen krijgen. Ik kon savonds bijna niet meer slikken en kon er moeilijk door slapen.
kHeb er dan maar effe over nagedacht en kdenk nu te weten waarvan het komt.
Ik heb dus een prachtige 'face-slam' gedaan :-) Mijn helm stond daarna sterk naar achteren. Deze moet bij de crash echt van mijn hoofd gerukt zijn, ... maar hing nog vast aan de gesp. Die gesp heeft mijn helm dus tegengehouden, ... ter hoogte van de adamsappel (of hoe heet die knobbel aan de keel? :-) ). Dit moet maar heel kortstondig geweest zijn, maar blijkbaar wel genoeg om serieus zeer te doen!
Enfin, vandaag is de keelpijn toch al serieus beter :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: