Do 23/06/2011 - Stef., Koen, Fred. - Zeebrugge

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Do 23/06/2011 - Stef., Koen, Fred. - Zeebrugge

Bericht van Fred. op vr 24 jun 2011, 18:43

Geen van ons kon voor 17:20 thuis vertrekken, maar geen nood ze voorspelden toch maar wind vanaf 18:00 :-)
Deze keer was het Stephan die nog achter gekomen is, met Mireille.
Koen en ik zijn na 18:00 toegekomen en het was ons ook snel duidelijk: 7 a 9 weerke. Wij hebben beiden besloten om onze 7 te nemen. Al gauw Stephan nog verwittigd die net vertrokken was.
De windkracht was vergelijkbaar met de dag voordien, wat ook bevestigd werd door de kiters die er net afkwamen. Die zeiden ook dat het wel veel stabieler was dan gisteren.
Onze 7 dus hetzelfde afgesteld als woensdag en wijle het water op :-)
Alhoewel ik deze sessie een flinke spoeling gekregen heb waren de golven merkelijk minder groot dan de dag voordien.
Bij een naderende donkere wolk zwakte de wind af. Eerst nog voldoende om nog wat loopkes te trekken en wat verder op mijn frontroll te oefenen met de 7. Maar daarna viel hij bijna volledig weg.
Iedereen van het water, behalve enkele 'die hards', zoals Guy, die al pompend met de 7m2 wachtten tot de wolk verdween en het weer ging aantrekken.
Net toen we de kite terug hadden opgelaten nadat we hem neer hadden gelaten aan de waterkant om de kite wat meer gepowered af te stellen kwam Stephan af met, ook met zijn 7-tje, en zijn vrouw aan zijn zij :-)
Hij had toch zijn 7 genomen, en maar best ook, want nadat we enkele raks al pompend, downwind 'gevaren' hadden, begon de wind stelselmatig weer aan te wakkeren, de wolk was weg!
Een beetje een sessie van uitersten, soms was er heel veel wind, soms weinig, soms zelfs gewoon op 5 minuten tijd. En nu kwam de wind nochtans overduidelijk licht van over zee.
Al bij al toch weer een leuke avond sessie met de 7, met voor en na de donkere wolk veel zonneschijn :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: