Zo 24/07/11 - Fred. - De Haan

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Zo 24/07/11 - Fred. - De Haan

Bericht van Fred. op zo 24 jul 2011, 20:52

Na een weekje Middelkerke waar ik een ganse week niet gekite heb (!!!), en toch mijn 12m2 ontploft is (!!!), was de goesting vandaag toch wel erg groot :-)
De voorspellingen waren weer zo onstabiel als het weer van de voorbije dagen...
Eerst gaven ze voor zondag héél veel wind, én bakken regen, gans de dag.
Daarna was het veel regen met minder wind.
Gisterenavond was het al regen rond de middag, minder wind, en na de middag afzwakkend...
Deze morgen was het snel duidelijk dat de regen boven de Oosterschelde passeerde en ons ging gerustlaten. De wind zou rond 14h wel afzwakken, voor mijn doen was vroeg vertrekken dus de boodschap. En zeker nu mijn 12m2 in de maak is.
Kevin ging er al rond 10h zijn, Stef. kon niet, Koen zit in Gran Canaria, en Pat. nam zijn GSM niet op (Gentse feesten, hij slaapt dan al wat langer). Sven wist het gisteren nog niet zeker.
De wisselende voorspellingen hadden er bij Pat. en Sven voor gezorgd dat ze al andere plannen gemaakt hadden.
Nico liet weten dat hij, met veel testmateriaal + mijn bestelde voetbanden, ook smorgens naar de Windhaan ging.

Toen ik rond 11h30 aankwam was Sven al terug naar zijn huisje, had Nico al 3 F1 Bandits opgepompt, en vele kites helpen launchen en landen, was Jan met zijn 7 bezig, en Kevin kwam er net af met zijn 9m2.
Kevin vond het op dat moment niet zo'n "goeiemorgen", hij was net zijn board verloren! Gelukkig heeft hij ze nog te voet kunnen recuperen! Eind goed, al goed!

Dan eerst terug naar Nico's camionette om de nieuwe F-One pads & straps te halen, en dan kon hij terwijl eindelijk ook zijn pak aantrekken :-)
Toen kwam net Sven het strand op met zijn 2 zotte hondjes :-) Ik voelde mij plots ook honds (-dol? ;-) ) en zat binnen de kortse keren op handen en voeten in het zand met de hondjes te spelen :-)

De gaten van de pads kwamen niet 100% overeen met die van mijn oude Nobile 666. Het scheelde maar enkele mm, maar met de korte vijzen en mijn uitgesleten draad in mijn board was het net niet te doen. Uiteindelijk ist dan toch gelukt met 2 vijzen zonder rondel en wat afgeschraapt materiaal aan het gat van de pad :-)
Ondertussen zat Kevin al in de wagen en dacht dat we er een meerjarenplan van hadden gemaakt ;-)

De wind leek mij wat nipt voor mijn 9m2, vooral dat ze afzwakkend hadden voorspeld. Maar gelukkig mocht ik Nico's Bandits gebruiken, thanks Nico!
Eindelijk kon Nico ook het water op, hij koos in het begin voor de 8 om wat freestyle tricks uit zijn mouw te schudden. Ik heb de 10 nog eens genomen.

Enkele raks verder moest ik er noodgedwongen weer af, vijs van voetband los. Gelukkig kon ik de vijs nog recuperen. Het was er één met rondel, dus snel die vijs er zonder rondel terug opgevezen en weer het water op. Op het moment dat ik de 10 weer de lucht in stak kwam de wind nog eens wat extra op, maar nog goed te doen met de 10 in elk geval.
Na een tijdje kwam dezelfde vijs weer los, maar deze keer speelde ik ze wel kwijt :-( Dan maar naar de auto om één van mijn oude vijzen, én de pad verplaatst naar minder uitgesleten gaten.
Toen ik het strand afging kwam Rudy net de kantine uit, hij twijfelde nog om zijn 15 op te pompen. Tegen dat hij klaar zou zijn hoopte hij op de voorspelde afzwakking van wind.
Nog effe een discussie over het getij gehad :-) Voor alle duidelijkheid Rudy, mijn gegevens komen van volgende links, en de uren staan UTC+2, dus onze huidige zomertijd :-)
Dus volgens frbateaux.net wel ongeveer een half uur tussen Oostende en Zeebrugge, en LW wel tussen 14h30 en 15h00 in De Haan :-)
Oostende: http://getij.frbateaux.net/205?g=4
Zeebrugge: http://getij.frbateaux.net/204?g=4

Jan was ook net teruggekomen en heeft nog even de Bandit 10 getest alvorens zijn eigen 9 te nemen.
Daarna heb ik mij nog goe geamuzeerd met goed houdende voetbanden en de Bandit 11 (Stef's toekomstige kite :-) ) in de steeds zotter wordende wasmachiene.

Leuke dag, en leuk om nog eens enkele van de Black Pearl bende terug te zien! Spijtig dat onze eigen local, Pat. Extreme op het appél ontbrak. Maar volgende keer zal hij er wel zijn! :-)

Fred.

Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: