gran canaria 15 juli tot 22 augustus
Pagina 1 van 1 • Deel •
Hey, na 14 dagen eindelijk het eerste verslag, ge weet fredje ik vergeet het niet maar de frequentie van de verslagen verminderen wel.
Ik blijf het zeggen, hier al alle dagen wind, de ene keer iets meer wind dan de andere dag.
Ik altijd met de 7m en de 9m op het water, alex met 5m, 7 m en 9m.
Plaatsen om te kiten blijven hetzelfde Las Terrazas, Pozzo, Vargas, in de buurt van Vicendario is er ook een baaike, naam niet echt gekend.
De windmetingen per dag: * gemiddeld = 21 knopen
maximum = 28 knopen
* gemiddeld = 32 knopen
maximum = 42 knopen
* gemiddeld = 24 knopen
maximum = 36 knopen
* gemiddeld = 32 knopen
maximum = 42 knopen
* gemiddeld = 28 knopen
maximum = 40 knopen
Sinds nu hebben we een iets nieuws wat we regelmatig doen. Omdat we graag een downwinder doen en jullie hier niet zijn om ons ergens te droppen haha, zijn we begonnen met upwinders.
Als we starten met kiten kruisen we volledig op, t is toch snel een uur of iets meer dat we erover doen om te zijn op de plaats waar we willen zijn, een klein stukje strand tussen de rotsen, zalig, daar houden we een kleine stop, t is soms echt zeer lastig, je voelt het branden in de beentjes, als we terug kiten doen we er ongeveer een uur en half over, op het gemakske heen en terug langs de kustlijn de golfkes meepakken, zalig. T is een echte beloning na het opkruisen. Fun fun.
De 9m kite van Alex heeft heeft een scheurtje in de leading edge aan 2 kanten, vandaag brengen we de kite naar de repairshop.
Btw mijn 7m is sinds ik hier ben opnieuw gerepareerd geweest, op dezelfde plaats aan de leading edge.
Tot de volgende, groetjes koen
Ik blijf het zeggen, hier al alle dagen wind, de ene keer iets meer wind dan de andere dag.
Ik altijd met de 7m en de 9m op het water, alex met 5m, 7 m en 9m.
Plaatsen om te kiten blijven hetzelfde Las Terrazas, Pozzo, Vargas, in de buurt van Vicendario is er ook een baaike, naam niet echt gekend.
De windmetingen per dag: * gemiddeld = 21 knopen
maximum = 28 knopen
* gemiddeld = 32 knopen
maximum = 42 knopen
* gemiddeld = 24 knopen
maximum = 36 knopen
* gemiddeld = 32 knopen
maximum = 42 knopen
* gemiddeld = 28 knopen
maximum = 40 knopen
Sinds nu hebben we een iets nieuws wat we regelmatig doen. Omdat we graag een downwinder doen en jullie hier niet zijn om ons ergens te droppen haha, zijn we begonnen met upwinders.
Als we starten met kiten kruisen we volledig op, t is toch snel een uur of iets meer dat we erover doen om te zijn op de plaats waar we willen zijn, een klein stukje strand tussen de rotsen, zalig, daar houden we een kleine stop, t is soms echt zeer lastig, je voelt het branden in de beentjes, als we terug kiten doen we er ongeveer een uur en half over, op het gemakske heen en terug langs de kustlijn de golfkes meepakken, zalig. T is een echte beloning na het opkruisen. Fun fun.
De 9m kite van Alex heeft heeft een scheurtje in de leading edge aan 2 kanten, vandaag brengen we de kite naar de repairshop.
Btw mijn 7m is sinds ik hier ben opnieuw gerepareerd geweest, op dezelfde plaats aan de leading edge.
Tot de volgende, groetjes koen
Koen- Aantal berichten: 55
Registration date: 26-08-08

Re: gran canaria 15 juli tot 22 augustus
Thanks Koentje!
Zoals altijd: beter laat dan nooit hé! ;-)
We wachten nog steeds geduldig op de foto's van vorige jaren + dit jaar natuurlijk hé.
Alex, anders mag jij mij de foto's altijd bezorgen ook hé! :-)
Trouwens, de groeten aan Alex!
Nog een vraagske: heb je de 1e vrijdag, toen je toekwam ook gekite?
Zoals altijd: beter laat dan nooit hé! ;-)
We wachten nog steeds geduldig op de foto's van vorige jaren + dit jaar natuurlijk hé.
Alex, anders mag jij mij de foto's altijd bezorgen ook hé! :-)
Trouwens, de groeten aan Alex!
Nog een vraagske: heb je de 1e vrijdag, toen je toekwam ook gekite?

Fred.- Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

Zondag 31 juli en vrijdag 5 augustus niet gekite, beide dagen teveel wind, gemiddeld 35 à 38 knopen tot pieken 49 knopen. Dit zijn dan automatisch rustdagen, lol.
Voor de rest is het hier alle dagen fun, kiten wanneer je wilt, regelmatig gaan we kiten bij laag water, schone golven, vooral bij de overgang van laag naar hoog water. Genoeg tijd tussen hoog en laag water, we kiten max. 1 ½ à 2 ½ uur per sessie , ook minder golven die breken op de kustlijn, je hebt zelf strand.
De andere dagen dezelfde wind, we hebben steeds met de 5m, 7m of 9m op het water gezeten.
Voor de rest is het hier alle dagen fun, kiten wanneer je wilt, regelmatig gaan we kiten bij laag water, schone golven, vooral bij de overgang van laag naar hoog water. Genoeg tijd tussen hoog en laag water, we kiten max. 1 ½ à 2 ½ uur per sessie , ook minder golven die breken op de kustlijn, je hebt zelf strand.
De andere dagen dezelfde wind, we hebben steeds met de 5m, 7m of 9m op het water gezeten.

Vandaag slechte omstandigheden, véééél wind en constant windstoten, max. 42 knopen, gemiddeld 31 à 33 kopen, min. opeens rond 20 knopen ,we hebben een half uurtje op het water gezeten, het waren wel beestige golven, maar het was te zwaar en zeker niet leuk om bij deze omstandigheden verder te kiten, hopend op een volgende betere sessie groet ik u allen, koen

De voorbij dagen zijn we terug verwend geweest, we hebben zeer stabiele wind gehad, ook houden we steeds het laag water in het oog, steeds zalig om te kiten. Aan de kustlijn heb je een mooie vlakte, iets dieper in zee hebben we dan schone golven.
Gemiddelde windmetingen:
* gemiddeld = 24 knopen
maximum = 30 knopen
* gemiddeld = 35 knopen
maximum = 39 knopen
* gemiddeld = 20 knopen
maximum = 28 knopen
Vandaag 11 augustus zal het een late namiddag sessie of avond sessie worden, laag water rond 19u.
Gemiddelde windmetingen:
* gemiddeld = 24 knopen
maximum = 30 knopen
* gemiddeld = 35 knopen
maximum = 39 knopen
* gemiddeld = 20 knopen
maximum = 28 knopen
Vandaag 11 augustus zal het een late namiddag sessie of avond sessie worden, laag water rond 19u.

gran canaria 15 juli tot 24 augustus
t Blijft hier hetzelfde, alle dagen wind, zondag 14 augustus was het terug teveel, 48 knopen en zeer gusty. Een spontane rustdag, haha, maandag en dinsdag hebben we er ook bij gedaan, na een dikke maand begint het wel door te wegen, t was genieten 3 dagen niet kiten, het lijf kon dus beetje recuperen. Vanaf woensdag terug op t water,zalig.

Re: gran canaria 15 juli tot 22 augustus
Goeiemorgen Koentje,
Manmanman, das daar echt ni normaal! :-)
Tot wanneer blijft gij nu, tot 22/08 of 24/08? Laatste dag inclusief of niet?
Manmanman, das daar echt ni normaal! :-)
Tot wanneer blijft gij nu, tot 22/08 of 24/08? Laatste dag inclusief of niet?

Fred.- Aantal berichten: 1188
Registration date: 13-08-08

gran canaria 15 juli tot 24 augustus
Ik heb mijn vlucht veranderd naar woensdag 24 augustus. Woensdag vertrek ik om 10u40 naar Belgie dan wordt er niet meer gekite, zo erg er ging juist wiind zijn, hahaha.

Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: