07/09/11 woensdagavond - De Haan

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

07/09/11 woensdagavond - De Haan

Bericht van Pat op wo 07 sep 2011, 21:54

.ZW-W 17h30 26 a 32 knopen
Fred met den 7 en ik met den 8.
20h00 35 a 40 knopen te zot om los te lopen.
Groeten Pat en tot de volgende

Pat

Aantal berichten: 371
Leeftijd: 46
Registration date: 26-08-08

Profiel bekijken http://www.kiteboarden.tk

Terug naar boven Go down

Re: 07/09/11 woensdagavond - De Haan

Bericht van Fred. op do 08 sep 2011, 20:43

Zoals Pat. het goed verwoord: deze sessie was te zot om lost te lopen! :-)

De voorspellingen zagen er goe uit, vanaf 17 a 18h zou de wind terug aantrekken tot ongeveer dezelfde kracht als rond de middag. En aan de windmeters te zien ging da soms vlot voorbij de 30 knopen.
Iets na 15:00 vertrokken in Evere en ik was al om 15:50 aan de afslag van Wetteren! Zonder ook maar 1x meer dan 120 km/h te rijden. Nog nooit zo vlot verkeer geweten :-)
Vermits ik zo vroeg in Wetteren was en ik weet dat Pat. in Wetteren gedaan heeft met werken om 16h heb ik maar besloten hem te gaan opzoeken op zijn weg naar huis met de fiets.
En ja, ik vond hem in Wetteren-ten-Ede :-) Ik heb hem dan wat uit de wind gezet en op mooie stroken ook meegetrokken :-) Tot er net een enorme plensbui overtrok, precies enkel boven ons! ;-) Toen we, dus sneller dan voorzien, bij hem aankwamen had het daar maar enkele druppels geregend!
Tegen 16h30 zaten we al op de E40 richting De Haan, en rond 17h00 stonden we al op de Black Pearl de wind te meten.
Pat. wou eindelijk zijn net herstelde FS Speed2 8m2 testen, maar de metingen gaven toch aan dat die zwaar op zijn High End zou zitten: 27 a 28 knopen, pieken 35!
Wij dachten de anderen daar ook te treffen, aan het optuigen, maar eenmaal op het strand aan de WindHaan kwam Sven ons al tegemoet, hij kwam er al af! Ook Rudy kwam een minuutje later af, ook hij was er al mee gestopt! Tim was zijn materiaal nog aant oprollen. En volgens Sven moet Kevin al weg geweest zijn met alweer serieuze pech: safety moeten trekken van zijn 9m2 en trouwring verloren! :-(
Sven had met zijn FS 6m2(!) gevaren en vond het zeer onregelmatige wind, soms goe voor de 6, maar dikwijls wa weinig. Rudy had de Bandit 8m2 gevaren en vond het ook vlagerig en soms wa weinig, zelfs voor de 8. Kevin had met zijn 9m2 gevaren, en Tim met de Waroo 7. Ook de andere Tim (van Facebook) stond er bij. Gelukkig had hij als beginner zijn 9m2 niet bovengehaald.
Die grotere kite-maten (8 en 9m2) leken niet zo in overeenstemming met onze metingen van daarnet, maar het zou dan toch moeten lukken met Pat's 8m2. Pat. heeft het er dan maar op gewaagd.
Voor mij was er al lang geen twijfel, de Rastaroo 7m2 natuurlijk :-)
Pat. was snel weg, bij mij heeft het weer nogal nen tijd geduurd :-) tWas precies of het al 10 jaar geleden was dat ik nog nekeer opgetuigd had :-)
Ik kreeg verschillende struts ni deftig opgepompt (bolletje kwam niet, of dichtte ni genoeg af), en daarna had ik weer te kampen met mijn, ondertussen al bijna onvermijdelijke, 'knossel-boel' met mijn lijnen :-) Gelukkig was Tim er nog om mij te helpen, en mij daarna ook nog te launchen, thanks Tim! :-)
Ik voelde al direct dat er goe power in zat, ik dacht al direct aan Pat. met zijn 8, amaai da beest moe aant sleuren zijn...
Eenmaal op het water (jaja, ik ben op het water geraakt! ;-) ) verwittigde Pat. mij dat het nogal schokend was van wind soms.
Ik heb daar int begin niveel van gemerkt. Ik zat ideaal gepowered met de 7, én het was geen was-machiene (toch niet in vergelijking met mijn laatste sessie in Zeebrugge!).
We zaten snel downwind, richting Black Pearl. Maar het was ook snel duidelijk dat de stroming steeds sterker werd. En de golven werden ook steeds groter. Opkruisen werd steeds moeilijker.
Na een tijdje moest Pat. af en toe even aan de kant wegens teveel wind. Maar op het water was het veiliger en was hij beter te houden.
Toen Pat. er uiteindelijk afging werd het echt te zot! Hij was er net af, had zijn kite volledig gedepowered op 12u staan en werd gewoon gelift!
Ik voelde dat mijn 7 ook teveel werd met mijn huidige afstelling (4e knoopje vanaf de kite). Ik wou naar Pat. toevaren en hield mijn kite zo dicht mogelijk bij het water om ook niet gelift te worden.
Toen ik mijn kite langzaam naar 12h bracht om af te remmen in de geul aan het strand werd ik gewoon downwind gesleurd! Ik kon het niet meer tegenhouden met mijn board en heb het dan maar opgetrokken om op mijn gat verder te 'ketsen' :-)
kHeb dan maar iets verder gedepowered en er dan maar een rakske aan toegevoegd, ... wat een zotte omstandigheden, moet zeker boven 40 knopen geweest zijn!
Ik kon gewoon niet meer opkruisen, zoveel wind met zoveel stroming... Dan maar te voet terug (we zaten net voorbij de laatste zeilbootjes).
Mijn kite volledig gedepowered bijna tegen de grond en zo tegen de wind in beuken, ik geraakte echt bijna ni vooruit...
De kiters van de strandcabines hebben ons gelukkig snel geholpen om onze kite neer te laten, thanks guys!
Van een extreme sessie gesproken!
We zijn beiden blij dat we het er zonder kleerscheuren vanaf hebben gebracht.
En Pat's 8m2 heeft zijn vuurproef met brio doorstaan!
Op naar de volgende sessie, iets minder extreem mag ook :-)

Fred.

Aantal berichten: 1428
Registration date: 13-08-08

Terug naar boven Go down

Re: 07/09/11 woensdagavond - De Haan

Bericht van Fred. op do 08 sep 2011, 20:59

Lees ook op Svens Forum: http://kitesurfen.all-forum.net/t1097-07-09-10-woensdagavond

Fred.

Aantal berichten: 1428
Registration date: 13-08-08

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: